کاربردهای شگفت انگیز دهانشویه در خانه داری

با توجه به معنای لغوی دهانشویه اولین معنایی که از لفظ دهانشویه در ذهن افراد تبادر می کند معنای شست و شو و ضد عفونی دهان می باشد در حالی که معنا و کاربرد دهانشویه بسیار بسیط تر و پرکاربرد تر است که ما شما را با کاربرد های شگفت انگیز دهانشویه آشنا میکنیم.

دهانشویه یکی از روش های پاک سازی دهان و استفاده ی جالب آن در نظافت منزل می باشد,که بر خلاف تصور برخی از افراد دهانشویه محسور در شستن دهان نمی باشد بلکه استفاده ی از دهانشویه در اموری فراتر از آنچه بعضی از افراد می پندارند می باشد از کارایی های که از دهانشویه می شود استفاده کرد می توان به کاربرد دهان شویه در خانه داری نام برد که در این بخش به انواع روش های سودمند دهانشویه می پردازیم.

دهانشویه در خانه داری
دهانشویه چیست

دهانشویه مایعی است که می توان دهان را با آن قبل یا بعد از مسواک زدن شستشو داد. دهان شویه معمولاً برای خوش طعم یا خنک کردن دهان مصرف می شود. البته دهانشویه فواید بیشتری دارد که از آن جمله می توان به خارج کردن ذرات غذای باقیمانده بین دندان ها پس از مسواک زدن، پاک کردن پلاک از روی دندان ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری های لثه اشاره کرد.

دهان شویه ها معمولاً یک محلول ضدعفونی کننده هستند که به منظور کاهش بار میکروبی موجود در حفره دهان مورد استفاده قرار می گیرند، اما در عین حال ممکن است بعضی از دهان شویه ها به خاطر مقاصد دیگری از قبیل خاصیت تسکین درد، ضد التهاب یا اثر ضد قارچی آن ها برای بیمار تجویز شوند.

کاربرد اصلی دهانشویه

دهانشویه با اهداف متعددی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله رفع بوی بد دهان ، مبارزه با پوسیدگی و یا جلوگیری از تجمع پلاک و مواد چسبنده ای که حاوی جرم و میکروب بوده و می تواند به بیماری های دهان منجر شود. کاربردهای اصلی و مزایای جانبی دهانشویه، مکمل رعایت بهداشت دهان است و احساس تازگی و سلامتی به دهان می بخشد.

اگر چه ممکن است دهانشویه دهان را تمیز کرده و طعم تازگی به آن ببخشد، اما برخی از آنها می تواند مضر باشد، زیرا بوی بد و طعم نامطبوع دهان را پنهان می کند، در حالی که این علائم، از نشانه های بیماری های پریودنتال است که موجب التهاب و تخریب ساختارهای حمایتی دندان و پوسیدگی آن می شود. برای پیشگیری از بروز مشکلات دندانی، بهتر است به متخصص مراجعه نمایید تا متناسب با مشکلتان، بهترین دهانشویه را به شما معرفی نماید.

تمییز کردن ماشین لباسشویی با دهانشویه

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی ، می توانید یک فنجان دهان شویه را داخل ماشین لباسشویی بریزید و سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید و اجازه دهید چند دور بچرخد. آنتی سپتیک (antiseptic ) که یک ضد عفونی کننده قوی می باشد ، می تواند باعث تمیزی و میکروب زدایی ماشین لباسشویی شود.

دهانشویه در خانه داری
میکروب زدایی توالت با دهانشویه

برای میکروب زدایی سرویس بهداشت می توانید یک فنجان دهانشویه را داخل توالت بریزید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا در توالت باقی بماند. سپس از برس استفاده نمایید و کاملا آنرا تمیز کنید. اینک توالت شما کاملا تمیز می باشد و از عاری از هرگونه میکروب می باشد.

پاکسازی سینک با دهانشویه

برای پاکسازی سینکهای پر از جرم می توانید از یک فنجان دهان شویه استفاده نمایید و کاری که شما باید بکنید عبارت است از :یک فنجان دهان شویه را در داخل سینک بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید و اینک سینک شما کاملا تمیز است.

دهانشویه در خانه داری
نگهداری از گل ها با دهانشویه

آنتی سنتیک در دهانشویه به شما در نگه داشتن طولانی مدت گل ها در خانه تان کمک می کنند. برای اینکار ابتدا مقداری از پایین شاخه را قطع کنید. سپس یک قاشق غذاخوری دهان شویه را داخل گلدان بریزید.

تمیز کردن بطری

تمیز کردن داخل بطری ها و از بین بردن بوی آن ها چالش بزرگی برای خانم های خانه دار است. دهان شویه و آب را به نسبت ۱ بر ۳ با هم ترکیب کنید داخل بطری ها بریزید و بعد از یک شبانه روز بشوئید.

تمیز کردن مسواک

دهان شویه خاصیت ضدعفونی کننده دارد. بنابراین برای تمیز کردن مسواک عالی است. فقط مسواک را به مدت چند دقیقه داخل دهان شویه قرار دهید و سپس با آب گرم بشوئید.

تمیز کردن حمام

اگر می خواهید کاشی های حمام تمیز و براق شوند آن ها را با یک پیمانه آب و نصف پیمانه دهان شویه تمیز کنید. برای از بین بردن میکروب ها و بوی بد دستشویی نصف پیمانه دهان شویه داخل دستشویی بریزید و بعد از یک ساعت با برس توالت بشوئید.

اگر می خواهید خدمات منزل خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت خدمات منزل در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه خدمات منزل ” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of