نحوه افزایش عمر یخچال

 
نحوه افزایش عمر یخچال

کویل کندانسور را جاروبرقی کنید

کویل کندانسور گرد و خاک و مو را به خود جذب کرده و قابلیت پخش گرما، کارکرد و کارایی دستگاه را کاهش می دهد. باید هر شش ماه یک بار به آرامی با برس نرم پشت آن را جاروبرقی کنید. این گرد و خاک بیشتر در داخل کویل یا قسمت پایین آن جمع می شود. بنابراین باید دستگاه را از کابینت بیرون آورده و تمیز کنید.

۲٫ واشر در را تمیز نگه دارید

واشر اطراف در یخچال هوای سرد را به دام انداخته اما ذرات و لکه های غذایی می مانند و مانع ایجاد عایق آن می شود. در این صورت کمپرسور شدیدتر کار می کند. باید با اسفنج یا دستمال مرطوب واشر را تمیز کنید و حتما آب اضافی را خشک کنید تا با بسته شدن در تبخیر نشود. اگر واشر کپک زد با شوینده ضدعفونی کننده آن را تمیز کنید. اما پیش از هرکاری دفترچه راهنما را بخوانید. 

۳٫ فیلتر آب را عوض کنید

اگر یخچال فیلتر آب دارد باید هر شش ماه یکبار آن را عوض کنید. د هنگام خرید آن دقت کنید چون باید بتواند باکتری و ذرات اضافه آب نوشیدنی را تصفیه کند. از سوی دیگر، اگر می دانید آب نوشیدنی تمیز است و نمی خواهید هر سال برای خرید فیلتر هزینه کنید، برخی از یخچال ها چنین اجازه ای می دهند. این یخچال ها کارتریج فیلتر آب دارند که جریان آب را ادامه داده و البته به همراه یخچال عرضه می شوند. 

۴٫ بالای یخچال را خالی بگذارید

لطفا در بالای یخچال چیزی نگذارید چون این قسمت باید حرارت را تخلیه کند. در آشپزخانه هایی که بالای یخچال کابینت است، حتما باید بین یخچال و کابینت فضای خالی باشد تا هوا جریان پیدا کند. برخی از مدل ها هم در این باره دستورالعمل هایی قید می کنند. 

۵٫ یخ ساز یا آب سردکن را تمیز کنید

ممکن است با گذشت زمان روی آب سردکن و مخزن آن مواد سفید جمع شود. این موضوع بر عمر یخچال تاثیر ندارد اما بوی بد ایجاد می کند. می توانید با محلول برابر آب و سرکه سفید و با اسفنج آن را تمیز کنید. اگر لکه از بین نرفت می توانید آن را در محلول بگذارید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket