تجربه‌ی روزهایی خنک‌تر با سایه بان کولر آبی

بالا رفتن هزینه‌های مصرف آب و برق و پرداختن انواع رسانه‌های عمومی به صرفه‌جویی و کمتر مصرف کردن منابع طبیعی و تولیدی پرهزینه مثل برق، باعث شده کارشناسان زیادی در زمینه‌ی صرفه‌جویی در انرژی فعالیت کنند و ابزار و وسایل کارآمدی برای رفع مشکلات این‌چنینی اختراع کنند. افزایش چشمگیر دمای هوا در روزهای گرم تابستانی باعث استفاده‌‌ی چند برابری از کولرهای آبی و گازی در خونه‌ها و محیط‌‌های کاری شده. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌ حل‌هایی که این روزها توسط کارشناسان توصیه شده، استفاده از سایه بان کولر آبی هست. طبق آماری که بعضی از رسانه‌ها اعلام کردند، با گذاشتن سایبان کولر آبی می‌شه تا ۱۰۰۰ لیتر در ماه در مصرف آب صرفه‌جویی کرد!

لزوم استفاده از سایه بان کولر آبی

همون‌طور که حتما در بالای پشت‌بام‌ها و پشت پنجره‌ها مشاهده کردید، کولرها در معرض نور مستقیم آفتاب هستند؛ علاوه بر این‌که نور مستقیم آفتاب در دراز مدت باعث فرسایش زودرس کولر می‌شه، باعث گرم شدن فضای داخلی بدنه کولر و کاهش راندمان و بازدهی مناسب کولر هم می‌شه. زمانی که کولر به‌طور مستقیم در معرض تابش آفتاب قرار می‌گیره بخشی از سرمایش کولر صرف خنثی کردن انرژی گرمایی حاصل از انتقال حرارت خورشید به‌صورت تشعشعی به کولر خواهد شد و باقیمونده اون هم جهت خنکی ساختمان وارد کانال کولر می‌شه. اگر بخواید از تمام ظرفیت کولر آبی‌تون استفاده کنید، باید از سایبانی که کاملا عایق شده یا سطح صاف و براقی داشته باشه استفاده کنید تا نورخورشید رو‌‌‌ بازتابش کنه. پس حتما استفاده از سایه بان رو در سرویس کولر آبی مدنظر داشته باشید.

بهترین جنس برای سایبان کولر آبی

بهتره سایبان کولر آبی رو از جنسی انتخاب‌‌‌ کنید که از نوع ضد آب و ضخیم باشه که معمولا از جنس برزنت استفاده‌‌‌ می‌کنند تا درزها و خروجی‌‌های هدر رفت باد رو پشتیبانی کنه و مانع از خروج خنکی کولر بشه. از دیگر فواید داشتن سایبان کولر آبی اینه که سایبان کولر از ورود گرد و غبار و باران به داخل کولر و منزل شما جلوگیری‌‌‌ می‌کنه و بنابراین هوای پاک‌تری رو به منزل خود وارد‌‌‌ می‌کنید. سایبان کولر آبی مناسب مانع از نشستن برف و باران بر روی بدنه کولر‌‌‌ می‌شه و این قضیه باعث می شه تا بدنه کولر آبی که از جنس فلز‌‌‌ه، به سرعت زنگ نزنه و عمر بیشتری داشته باشه و بدنه کولر کمتر دچار تغییر رنگ بشه. همچنین سایبان کولر آبی در جهت کاهش ورود نویز و آلودگی صوتی به داخل منازل بسیار موثره.

مزایای استفاده از سایبان (سایه بان) کولرهای آبی و گازی سایه انداز

 

۱- در چله تابستان و با همان کولر قدیمی تان چند درجه حرارت حرارت منزل و محل کار را خنک تر می کند.

۲- صرفه جویی در مصرف آب و برق .( حتی در زمان خاموش بودن کولر)

۳- کولر پس از روشن شدن بسیار سریع خنک می کند.

۴- متناسب برای کولرهای قدیمی و جدید و کلیه سایزها.

۵- نصب آسان و سریع بدون نیاز به هرگونه وسیله و ابزاری .

۶- مبلغی که در قبوض آب و برق صرفه جویی می شود بیشتر از مبلغ پرداختی شما بابت سایبان خواهد بود.

۷- آرامش و رفاه بیشتر ، با لذت بردن از خنکای دلپذیر محیط اطراف ، حتی با کولرهای قدیمی خودمان .

۸- راندمان بسیار بالا و افزایش چشمگیر میزان سرمایش کولر.

۹- کاهش میزان مصرف انرژی استهلاک کمتر کولر.

۱۰- جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و کاهش چند درجه ای دما و ….

۱۱- تنها بر روی سقف کولر قرار می گیرد در نتیجه اختلالی در عملکرد کولر ایجاد نمی کند.

نکات مهم در ساخت سایبان کولر آبی

گاهی افراد طبق آموزش‌‌های غیر اصولی معرفی شده توسط سایت‌ها و نزدیکان، اقدام به ساخت سایبان کولر آبی به صورت دستی و غیراصولی می‌کنند که در بسیاری از موارد با مشکلاتی مثل آسیب‌های جدی به دستگاه (به دلیل گردش نامناسب هوا)، بازدهی کم، هزینه‌‌های زیاد ساخت، عدم مقاومت در برابر عوامل طبیعی و ماندگاری بسیار کم سایبان مواجه‌‌‌ می‌شن. اما روش مطمئن‌تری هم وجود داره و اون استفاده از سایه بان کولر آبی آماده و استاندارده. این سایبان‌ها توسط شرکت‌‌های معتبر بر طبق اصول مهندسی طراحی و تولید شدند. این روش مشکلات موجود در روش قبل رو نداره و باید بدونید که همه سایه بان‌‌های موجود در بازار لزوما استاندارد و کیفیت کافی رو نداشته و استفاده از اون‌ها اصلا توصیه نمی‌شه. نکاتی که در مورد سایه بان کولر آبی اهمیت پیدا می‌کنه شامل موارد زیر می‌شه و شما‌‌‌ می‌تونید با در نظر گرفتن ویژگی‌های سایه بان کولر آبی استاندارد، سایه بان‌‌های موجود در بازار رو مقایسه کرده و خریداری کنید:

  • ابعاد سایه بان کولر آبی و پوشش کامل دستگاه در مقابل نور خورشید
  • استفاده از مواد مرغوب و عایق گرما در پوشش و پایه‌ها
  • رعایت اصول دقیق مهندسی در هنگام ساخت سایه بان کولر آبی و گازی
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و عوامل طبیعی مثل برف، باران و باد شدید
  • هزینه مناسب در هنگام ساخت

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket