ترفندهای شیراز سرویسی تعویض لاستیک

ماشین

عوض کردن لاستیک پنچر ماشین هنوز یک کار نسبتا سنگین به حساب می‌آید. اصلی‌ترین دلیل سنگینی عوض کردن تایر پنچر ماشین، خود تایر است. هر تایر ماشین در بهترین حالت بیش از دو کیلو وزن دارد و برای یک خانم بلند کردن آن می‌تواند کمی سخت باشد.

ترفندهای مهم برای پنچرگیری

اولین نکته مهم در برخورد با پنچری این است که باید بدانید پنچری ماشین در حالت پارک با پنچری در حالت حرکت کاملا تفاوت دارد و کنترل ماشین با لاستیک پنچر نیاز به مهارت بالایی دارد. در مرحله بعد باید بدانید اگر درست ماشین را پنچرگیری کنید وقت زیادی از شما تلف نمی‌شود و به سرعت به کار‌های خود می‌رسید.

بعد از تعویض لاستیک پنچر همیشه بلافاصله به اولین مغازه‌های پنچرگیری مراجعه کنید و لاستیک پنچر شده را تعمیر کنید. زیرا داشتن دو تایر پنچر یک مصیبت تمام عیار برای راننده است.

ابزار های مناسب کلید حل مشکل است

همان‌طور که گفتیم عوض کردن لاستیک کاری است که آقایان با آن راحت‌ترند. اما خانم‌ها هم در این کار می‌توانند بسیار توانمند باشند. اگر وسایل خاصی را همین امروز از ابزار فروشی محل خود تهیه کنید در این راه شما را بسیار یاری می‌رساند. ابزارهای مورد نیاز شما عبارت‌اند از:

  • دستکش کار
  • دریل شارژی
  • پیشبند (می‌تواند حتی پیشبند آشپزخانه باشد)
  • جک برقی

ابزار همیشه حرف اول را می‌زنند

یک دستکش کار تهیه کنید. با این کار شما هم ایمنی دست‌های خود را تأمین می‌کنید و هم به راحتی می‌توانید مهره چرخ و تایر زاپاس را بردارید و بلند کنید. با تهیه یک دستکش کار دیگر دست‌های شما کثیف نمی‌شود. تایر ماشین خیلی داغ است و دستکش سبب می‌شود دست شما به هنگام تعویض لاستیک نسوزد.

دریل شارژی هم برای باز کردن پیچ چرخ‌ها بهترین جایگزین آچار چرخ است. مهم نیست که مارک آن چه باشد مهم این است که همیشه شارژ شده در صندوق عقب ماشین موجود باشد با این دریل می‌توانید به راحتی مهره‌های چرخ را باز کنید.

پیشبند اگر چندان گل‌گلی نباشد یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از کثیف شدن لباس‌های شماست. می‌توانید از مغازه‌های پوشاک صنعتی پیشبند مناسب تهیه کنید. با یک پیشبند می‌توانید بدون کثیف شده لباس‌هایتان تایر را بر روی کاسه چرخ جا بزنید.

نکته‌های مفید در تعویض تایر

ابتدا یکی از پیچ‌های چرخ را تا نیمه ببندید و بعد سه پیچ دیگر را به همین شیوه تا نیمه ببندید. وقتی هر سه پیچ را بستید به سفت کردن آنها بپردازید.

جک را خیلی بالا و یا خیلی پایین نبرید همین اندازه که لاستیک از زمین جدا شد کافی است. حالا می‌توانید به راحتی لاستیک را روی چرخ سوار کنید و احتیاج به بالا بردن تایر نیست.

لاستیک را روی زمین بغلتانید تا کمتر شما را آزار دهد به راحتی می‌توانید این گونه تایر سر جای خود جا بزنید.

وقتی برای تعمیر تایر پنچر به پنچرگیری می‌روید حتما از تعمیرکار بخواهید از همه چرخ‌های شما بازدید کند. وضعیت باد و فرسایش لاستیک همه چرخ‌ها را تعمیرکار می‌سنجد. بیشتر پنچری‌ها برای فرسودگی و پوسیدگی لاستیک پدید می‌آید پس هر چند وقت یک‌بار لاستیک خود را عوض کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of