کارواش نانو و باید هایش!

نانو و فرایندی بی نیاز به آب
پیش از هر چیزی باید بدانید که پوشش های نانو از صنعت کشتی سازی وارد صنعت خودرو سازی شده اند. در صنعت کشتی سازی از این پوشش ها به دلیل مقاومت بالا به نفوذ، برای مقاوم کردن سطوح در تماس با آب دریا استفاده می کنند.

این پوشش ها به علت بافت فشرده ای که دارند هنگامی که بر روی سطح اجرا می شوند مانع از نفوذ ذرات و جرم های محیطی شامل کثیفی، گرد و غبار، … و حتی آب به سطح شده و خاصیت آب گریزی ایجاد می کنند. فناوری تولید این نوع پوشش ها برای سطوح مختلف، متفاوت و بسیار پیچیده و اکثرا هزینه بر است.
به عبارتی دیگر کارواش های بدون آب متشکل از مقدار قابل توجهی “مواد شوینده” اند:

اکنون به بررسی مواد شوینده می پردازیم. هنگامی که جرم یا کثیفی از هر نوع آلودگی روی سطوح قرار می گیرد، به دلیل جاذبه بین مولکولی، حالت چسبندگی ایجاد می شود. انباشته شدن ذرات و جرم های مختلف روی سطوح سبب کدر شدن رنگ آنها می شود.

در تمیز کردن خودرو تنها با آب و یا مواد شوینده در کنار آب، مولکول های آب یا شوینده، نقش واسط در احاطه ذرات و جابجایی آنها را بر عهده دارند و هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند، توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند که در کارواش های معمول از فشار هوا و آب برای نیل به این هدف استفاده میشود. (کتاب شیمی دبیرستانتان را به خاطر بیاورید)
حال فرض کنید آب در اختیار نیست، پس نیاز به یک ماده ای دارید که همان نقش واسطه گری آب و مواد شوینده را در برابر جرم ها و ذرات چسبیده شده روی سطح داشته باشد. تکنولوژی مواد شوینده نانو همان ماده مورد نظر ماست.
این مواد می توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کنند و آنها را با ایجاد رشته های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می شوند. هم چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری, با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت میکنند.
آموزش استفاده در خانه
اول باید مواد نانو را به سطح خودرو اسپری کرد که این عمل باعث جدا شدن آلودگی از آن سطح شده و همزمان لایه‌ای بسیار ظریف از ذرات نانو در زیر گرد و خاک ایجاد می‌شود. پس از آن با کشیدن حوله ابتدا تمام آلودگی و کثیفی را جذب کرده و بلافاصله بعد از آن حوله دوم کشیده می‌شود.(چرا؟) چون کشیدن حوله دوم سبب یکنواختی و پرداخت همان لایه نانو و همچنین براق شدن سطح رنگ می شود. در مرحله آخر مشاهده خواهید کرد که به سادگی اتومبیل تمیز و واکس شده است.

جهت دریافت خدمات کارواش نانو، کارواش سیار آبی، خدمات خودرو در محل  از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس ثبت درخواست و خدمت را دریافت کنید.

با نصب اپلیکیشن شیراز سرویس از وبسایت رسمی شیراز سرویس برنده جوایز نقدی شوید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of