آموزش سرویس کردن کولر گازی در ۷ گام

 

آموزش سرویس کردن کولر گازی در ۷ گام

در صورتی که خوب کولرتان را بررسی کنید عیب و ایرادها را رفع خواهید کرد و از خراب شدن ناگهانی کولر پیشگیری می‌شود. در اینجا این کار را به شما یاد می‌دهیم.

آموزش سرویس کردن کولر گازی

۱٫ کولر گازی را خاموش کنید

اول کولر گازی را خاموش کنید و خازن را پیدا کنید. با دنبال کردن دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما می‌توانید خازن دستگاه را پیدا کنید.

سرویس کردن کولر گازی

۲٫ فن کندانسور را تمیز کرده و به موتور فن روغن بزنید

فن کندانسور معمولاً گرد و خاکی می‌شوند و باید خوب آن را تمیز کنید. در صورتی که این کار را به تکنسین بسپارید در ازای انجام آن از شما هزینه دریافت می‌کند. اما خودتان می‌آید یونیت را باز کنید، فن را تمیز کنید. بعد به موتور روغن بزنید.

۳٫کویل کندانسور و باله‌ها را تمیز کنید

با شلنگ باغچه کویل کندانسور را خوب تمیز کنید. قبل از شستن داخل یونیت گارد کویل را بردارید. این موضوع از لکه شدن باله‌ها جلوگیری می‌کند. اگر باله‌ها خم شدند با شانه مخصوص آنها را صاف کنید. با این شانه می‌توانید باله‌ها را تمیز کنید. 

۴٫ گاز را بررسی کنید

اگر دستگاه کولرتان به گاز جدید نیاز دارد باید یک تکنسین خبر کنید. گرچه خودتان هم از پس این کار برمی آیید اما باید مراقب باشید گازهای مضر نشتی نکنند. 

سرویس کردن کولر گازی 2

۵٫ فیلتر را سرویس کنید

اگر فیلتر به تعمیر نیاز دارد باید آن را عوض کنید. با این حال اگر کثیف است فقط باید تمیز شود. در صورتی که فیلتر را تمیز نکرده یا عوضش نکنید ممکن است قارچ و باکتری ایجاد شود.

فیلتر را تمیز کنید

برای تمیز کردن فیلتر بدنه روی فیلتر را بردارید. بعد فیلتر را خارج کنید و آن را با دستمال تمیز کنید. می‌توانید از شوینده و آب هم استفاده کنید. هر دو هفته یک بار این کار را انجام دهید تا عمر فیلتر افزایش یابد. یادتان باشد قبل از وصل کردن فیلتر به بدنه خشک شده باشد.

یک فیلتر جدید بخرید

اگر فیلتر بیش از حد کثیف است می‌توانید یک فیلتر دیگر خریداری کنید و آن را نصب کنید. 

سرویس کردن کولر گازی 1

۶٫ دریچه‌ها را سرویس کنید

دریچه‌های هوا را با جاروبرقی مرتب تمیز کنید. در این صورت گرد و خاک به دام افتاده در آن تمیز می‌شود. 

۷٫ چکاپ های منظم انجام دهید

قسمت‌های مختلف مثل فیوز، مدار شکن و ترموستات را مرتب تمیز کنید. مطمئن شوید این قسمت‌ها درست کار کنند. دفترچه راهنما را هم مطالعه کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket