نحوه تعویض کفی کولر آبی

 

روش تعویض کف کولر آبی به خودی خود مراحل چندان دشواری ندارد. مهمترین مرحله در نحوه تعویض کفی کولر آبی در میان نحوه تعویض قطعات کولر آبی، آشایی با مدل­‌های آن و شناخت یک کفی خوب است. کولر آبی از قسمت­‌های متفاوتی تشکیل شده که بدون هر یک از آنها، عملکرد دستگاه مختل می­‌شود. یکی از این اجزای مهم در کولر آبی، کف کولر بوده که در زیر آن تعبیه شده است.

کفی کولر آبی مناسب طوری طراحی و تولید می‌­شود که بتواند حالت خود را برای مدتی طولانی حفظ کند و تغییر شکل ندهد. از طرفی، طراحی و تولید کفی کولر آبی باید به گونه‌­ای باشد که علاوه بر پیشگیری از هدر رفتن آب، از سوراخ شدن و یا پوسیدگی کف جلوگیری کند. همچنین، کف کولر آبی باید در برابر تغییرات جوی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار باشد و به ذخیره‌­سازی بهینه آب نیز کمک کند.

 

۱ انواع کفی کولر آبی

کفی کولر آبی و انواع آن با توجه به حجم دسته‌­بندی می­‌شوند:

  1. کفه مناسب کولر ۳۰۰۰
  2. کفه مناسب کولر ۵۰۰۰
  3. کفه مناسب کولر ۷۰۰۰

۲ بهترین کفه کولر آبی

با توجه به مواری که گفتیم، بهترین کفی کولر آبی علاوه بر این که باید با سایز و حجم کلی دستگاه هماهنگ باشد، باید مشخصات زیر را نیز داشته باشد:

  • وزن سبک و قابل حمل
  • دارای جنس محکم و بدون خراش
  • نصب آسان بدون نیاز به تبحر و تخصص
  • تولید شده از جنس گالوانیزه باکیفیت و مقاوم
  • دارای شکاف کوچک در زمان ذخیره­‌سازی بیش از حد آب

۳ قیمت کفه­‌های کولر آبی

خرید و نحوه تعویض کفی کولر آبی هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌­کند (خصوصا در مقایسه با تعویض پولی کولر آبی، نحوه تعویض محور پروانه کولر آبی، نحوه تعویض تسمه کولر آبی و نحوه تعویض موتور کولر آبی). با این وجود، عوامل زیر بر قیمت کفی مدل‌های مختلف کولر تأثیرگذار هستند:

  • حجم کولر
  • استحکام و جنس کفی
  • قابلیت نصب و چفت شدن آسان

۴ نکات مهم روش تعویض کف کولر آبی

  • توجه به جنس در نحوه تعویض کفی کولر آبی بسیار مهم است. کفی کولر باید از جنس بدنه دستگاه باشد، که گالوانیزه بهترین گزینه است.
  • برای عملکرد بهتری قسمت زیرین کولر یا همان کفی، بهتر است پس از نحوه تعویض کفی کولر آبی از یک پوشش رنگ مناسب و محافظت کننده استفاده شود تا از پوسیدگی و ساییدگی آن جلوگیری کند.
  • هنگام نحوه تعویض کفی کولر آبی باید در کفی انواع کولر آبی یک شکاف کوچک برای زمانی که دستگاه بیش از اندازه آب ذخیره کرده، تعبیه شود. این کار در روش تعویض کف کولر آبی بسیار مهم است، تا آب اضافه از کولر خارج شده و به موتور آسیبی نرساند.

نحوه ترمیم کفی کولر آبی

گفتیم که بدنه کولر به دلیل تماس با آب، همیشه در معرض زنگ زدن و پوسیدگی قرار دارد. بسیار از ما با پوسیده و سوراخ شدن کف کولر، به دنبال اطلاعات نحوه تعویض کفی کولر آبی و روش تعویض کف کولر آبی درمیان مقالات نحوه تعویض قطعات کولر آبی می­‌گردیم. اما اگر به هر دلیلی امکان اجرای مراحل نحوه ترمیم کفی کولر آبی را نداشتیم، چه کنیم؟

انواع عایق کولر آبی

  1. قیر سرد کف کولر: این ماده نوعی عایق برای پوشاندن سوراخ‌ها و زنگ زدگی‌­های کولر آبیست. قیر سرد مانند چسب، کف کولر را پوشانده و مانع از فرسوده شدن کف کولر می‌شود. استفاده از این عایق بسیار آسان است. شما به جای انجام نحوه تعویض کفی کولر آبی، به راحتی و با کمترین ابزار می‌توانید با این ماده کولر را عایق کنید.
  2. اسپری قیر کف کولر: یکی از کاربردی‌ترین مواد به جای نحوه تعویض کفی کولر آبی برای عایق کاری کف کولر، اسپری قیر کف کولر است. استفاده از این اسپری بسیار آسان بوده و برای سطوحی که در تماس مستقیم با آب هستند، کاربرد دارد. برای استفاده از این اسپری، ابتدا آب کولر را تخلیه، و صبر کنین تا کف کولر خشک شود. در صورت وجود زنگ زدگی و رسوب، ابتدا کف کولر را تمیز کنید، و سپس با استفاده از اسپری تمام سطح مورد نظر را بپوشانید.

ترمیم با عایق کولر آبی

استفاده از عایق کولر آبی یک روش قابل قبول به جای روش تعویض کف کولر آبی است. این عایق کولر آبی دارای نوع و ترکیبات متنوعی است. به عنوان مثال، یکی دیگر از انواع عایق‌های کولر آبی، عایق نانو الاستیک هست. این عایق پلیمری بعد از استفاده روی سطوح، بی‌رنگ و شفاف شده و جایگزین خوبی به جای نحوه تعویض کفی کولر آبی است. مراحل ترمیم با عایق کولر آبی به صورت زیر است:

  1. اگر تصمیم دارید به جای روش تعویض کف کولر آبی به ترمیم آن بپردازید، ابتدا باید شوره کولر آبی را رفع کنید کنید. با استفاده از یک برس سیمی، شوره و زنگ زدگی بدنه و کف کولر را پاک کنید، و سپس کولر را کاملا بشویید.
  2. اگر کف کولر سوراخ است، با استفاده از یک لایه کارتن، سوراخ‌ها را پوشانده و به کمک یک قلمو و یا غلتک، سطح کولر را به مواد عایق آغشته کنید. برای کف کولر، ابتدا مقداری از مواد عایق را روی سطح بریزید و سپس آن را صاف و یکدست کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا هیچ قسمتی بدون پوشش نماند.
  3. برخلاف روش تعویض کف کولر آبی که زمان مشخصی ندارد؛ بهتر است عایق کردن کولر آبی خود را در روزهای سرد سال انجام ندهید. بهترین زمان برای این کار بهار و تابستان است.
  4. بعد از اینکه کولر را عایق کردید، تا ۲۴ ساعت روی سطوح عایق شده آب نریزید، و اجازه دهید تا تمام قسمت‌های سطح کولر خشک شوند. همانطور که می­‌بینید، اینکار از نحوه تعویض کفی کولر آبی زمان بیشتری می‌­برد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of