نحوه ساخت شیشه پاک‌کن طبیعی

شوینده‌های طبیعی یک گزینه عالی برای پاک کردن شیشه‌ها به حساب می‌آیند. با استفاده از این شوینده‌ها نه به حساسیت‌های پوستی دچار می‌شوید و نه به محیط زیست آسیبی وارد خواهد شد!

در میان انبوهی از محلول‌های شیمیایی و صنعتی که در بازار برای پاک کردن شیشه و پنجره‌های داخلی در دسترس است، هنوز شوینده‌های طبیعی زیادی هستند که می‌توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. قدرت پاک‌کنندگی این محلول‌های طبیعی همانند شوینده‌های شیمیایی است و به سادگی می‌شود از این پاک کننده‌های طبیعی استفاده کرد. در حالی‌که می‌توان برای شستشوی تمام پنجره‌ها و شیشه‌های داخلی از محلول‌های پاک کننده طبیعی استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم برای شستشوی نمای بیرونی و قسمت خارجی پنجره سراغ استفاده از خدمات نماشویی بروید.

پاک کردن شیشه و پنجره با محلولی از جنس سرکه

سرکه، محلولی طبیعی و با خاصیت پاک کنندگی و چربی‌زدایی بالاست که می‌توانید از آن برای پاک کردن شیشه‌ها استفاده کنید. متخصصین خانه‌داری عقیده دارند با اضافه کردن چند قطره سرکه به محلول‌های شیمیایی مانند پاک کننده سطوح و یا مایع ظرفشویی، توان پاک کنندگی شوینده مورد نظر چند برابر خواهد شد.
برای پاک کردن شیشه‌ها به کمک سرکه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک واحد آب گرم را با یک واحد سرکه مخلوط کنید.
  • یک اسفنج تمیز بردارید و در محلول فرو کنید.
  • به کمک اسفنج سطح شیشه را تمیز کنید. ابتدا اسفنج را روی شیشه فشار دهید و سپس از بالا به پایین شیشه را تمیز کنید.
  • پاک کردن شیشه‌ها در زمانی که نور خورشید مستقیما روی شیشه می‌تابد، یکی از اشتباهات متدوال در شستشوی پنجره است.
  • بعد از شستشوی پنجره با سرکه، بلافاصله سطح پنجره را بشویید و با دستمال خشک کنید.

اگر احساس می‌کنید شیشه‌ها بیش از حد کثیف هستند، قبل از آن‌که از محلول سرکه و آب استفاده کنید، یکبار با کف صابون شیشه را تمیز کنید و سپس سراغ محلول سرکه بروید. خاصیت اسیدی سرکه به راحتی اثر لکه‌های چربی و جای دست که معمولا روی شیشه، آینه و پنجره به چشم می‌خورد را از بین می‌برد.

شستشوی نمای بیرونی

اگر در برج و یا طبقات بالایی آپارتمان ساکن هستید، برای شستشوی شیشه‌های باید سراغ استفاده از خدمات نماشویی بروید. شیشه‌های بیرونی به صورت مستقیم با آلودگی‌های فضای بیرون در ارتباط هستند و سریع‌تر کثیف می‌شوند. به خصوص در فصل سرما که با بارندگی و وارونگی هوا روبه‌رو می‌شویم. بنابراین باید از شوینده‌های قوی‌تری برای پاک کردن شیشه‌های بیرونی استفاده کرد. برای نظافت شیشه‌های بیرونی و نمای ساختمان حتما از خدمات نماشویی کمک بگیرید.

شرکت‌های خدماتی معتبر به دلیل مسائل امنیتی و کار در ارتفاع به نیروهای نظافتی خود اجازه نظافت شیشه‌های بیرونی را نمی‌دهند. مگر آن‌که شرایط شستشو به نحوی باشد که خطری جان متخصص نظافت را تهدید نکند (مثلا پنجره‌ها به داخل باز شوند). همچنین به خاطر داشته باشید به کمک روش های مختلف نماشویی، ساختمان شما دوباره ظاهری تازه به خود می‌گیرد و برای مدت زمان زیادی تمیز و درخشان باقی خواهد ماند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of