چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟

لوازم دکوری: نصب یک آینه در جای درست حجم نور موجود در اتاق را افزایش می‌دهد و اتاق بزرگ‌تر و جادارتر به نظر می‌رسد و دید بیش‌تر می‌شود. استفاده مناسب از آینه در آپارتمان‌های کوچک فضای خانه را باز می‌کند و به آن عمق می‌دهد.

 ۱٫آینه تمام‌قد بین دو پنجره. 

قراردادن آینه بین دو پنجره موجب فریب چشم می‌شود و گویی پنجره دیگری بین این دو پنجره وجود دارد و نور طبیعی بیش‌تری به درون راه می‌یابد. معمولا قراردادن یک آینه تمام‌قد کنار دیوار، حالت آرامش بیش‌تری به اتاق می‌دهد.

۲٫ آینه با قاب چوبی در آشپزخانه. 

با قراردادن این نوع آینه در آشپزخانه حالت صمیمی‌تری به وجود می‌آید. چه کوچک باشد چه بزرگ، چه روی طاقچه قرار داشته باشد چه به دیوار آویزان باشد، نتیجه مثبتی ایجاد خواهد کرد. نکته‌ این‌جاست که آینه‌ای که انتخاب می‌کنید باید متعلق به اتاق نشیمن یا اتاق خواب باشد.

۳٫ آینه دیواری پشت کمد.

 با قراردادن یک آینه سرتاسری پشت کمد یا قفسه فضای خانه بیش‌تر به نظر می‌رسد. این تکنیک در آپارتمان‌های کوچک بسیار کارایی دارد.

۴٫ آینه باریک در کنار تابلو‌های هنری.

 این مدل آینه شما را ناامید نخواهد کرد، چه آن را بالای کنسول نصب کنید چه در ورودی منزل یا بالای بوفه در اتاق نشیمن. آینه‌ای مستطیلی انتخاب کنید و دو جفت تابلوی کوچک و قاب‌دار دور آن نصب کنید. نکته مهم تقارن است. قاب‌ها را هم‌اندازه انتخاب کنید و آن‌ها را به دقت نصب کنید.

۵٫ آینه خورشیدی بالای کنسول.

آیا یک میز کنسول دارید که فضای بالای آن خالی است؟ آینه خورشیدی شیکی بخرید و آن را بالای کنسول نصب کنید.

۶٫ آینه خورشیدی بالای تخت.

آینه‌های خورشیدی ترکیب‌بندی‌های زیبایی ایجاد می‌کنند. اگر نمی‌دانید در اتاق خواب بالای تخت چه چیزی نصب کنید، آینه خورشیدی را پیشنهاد می‌کنیم.

۷٫ آینه‌های زیبا پشت آباژور‌های بغل‌تختی.

درست است که نمی‌توانید خودتان را در این آینه‌ها ببینید، ولی با قراردادن این آینه‌ها پشت آباژور، روشنایی اتاق را دوچندان می‌کنید.

۸٫  دو آینه روی دیوار‌های مجاور.

آیا می‌خواهید اتاقی منحصربه‌فرد داشته باشید؟ روی دو دیوار کنار هم، دو آینه نصب کنید تا هم نور بیش‌تری فراهم شود و هم فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. البته یادتان باشد که تصاویر متعددی که در اثر کنار هم قرار گرفتن دو آینه دیده می‌شود، باعث سرگیجه می‌شود.

۹٫ قراردادن آینه کنار پنجره.

با قراردادن آینه بزرگی درست کنار پنجره، نور و دید را افزایش دهید. انعکاس منظره‌های زیبا بسیار ایده‌آل است، ولی با قراردادن آینه کنار پنجره، نور بیش‌تری به اتاق راه می‌یابد.

۱۰٫  پس‌زمینه ‌آینه‌ای.

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌یتان بزرگ‌تر به نظر برسد از آینه در دیوراهای پشت سینک یا اجاق استفاده کنید. فقط یادتان باشد که‌ آینه‌های آنتیک بهتر از آینه‌های صاف اثر لک را پنهان می‌کنند.

۱۱. آینه گرد داخل قفسه کتاب.

با قراردادن یک آینه گرد در میان قفسه‌های کتاب‌خانه می‌توانید به اتاق عمق بدهید. این کار بهترین روش برای تبدیل کاربری محل تلویزیون به محلی جالب و شیک است.

۱۲٫ آینه بسیار بزرگ بالای شومینه.

کل فضای بالای شومینه را با آینه‌ای سفارشی، شیک، و مدرن پر کنید تا نور بیش‌تری جذب شود و حالت جادارتری به فضا داده شود

۱۳٫ آینه‌های تمام‌قد در سالن ورزش خانگی.

آینه‌های سرتاسری با آن‌که کاربردی هستند ولی به خانه شما حالت باشگاه عمومی می‌دهند. به جای این‌کار چند آینه تمام‌قد به دیوار نصب کنید یا به دیوار تکیه دهید و سعی کنید فضای خانگی را حفظ کنید.

۱۴٫ آینه گرد بالای روشویی.

می‌توانید در بالای روشویی از آینه‌هایی به شکل‌های مختلف استفاده کنید، ولی آینه گرد چیز دیگری است و حالت خطوط راست و زوایای تیز کابینت و روشویی را تلطیف می‌کند.

Tags: No tags

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of