پاک کردن لاک از روی فرش

چگونه لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنیم؟

در این مقاله چند روش برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش را برایتان توضیح داده‌ایم. این روش را می‌توانید در منزل انجام دهید. اما در برخی موارد ممکن است پاک کردن آن در منزل کاری دشوار باشد و در موارد شدیدتر باید با یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای تماس بگیرید!
 

 
اگر می‌خواهید بدانید که چطور باید لاکِ ناخن را از روی فرش پاک کنید، راه‌حل‌های زیر را بخوانید و امتحان کنید:
روش اول :
  1. به‌محض مشاهده لکه لاک ناخن ایجاد شده روی فرش، قسمت لک شده را با آب سرد مرطوب کنید.
  2. به اندازه ۱۵ تا ۲۰ پمپ اسپری مو را روی آن بپاشید و پس از آن ۳ تا ۵ پاش از الکل مالشی روی آن بریزید. این بهترین کاری است که می‌توانید برای از بین بردن لکه ناخن روی فرش انجام دهید.
  3. با استفاده از یک برس مالشی، حدود یک دقیقه مستقیماً روی لکه لاک ناخن ایجادشده بکشید. در حین مالش با برس، آب سرد و تمیز را روی لکه بریزید.
  4. این روند را تکرار کنید تا دیگر اثری از لکه لاک ناخن باقی نماند

روش دوم:

  1. همین که متوجه لکه لاک ناخن روی فرش شدید، تا جایی که می‌توانید با استفاده از دستمال توالت یا حوله ظرف‌شویی لکه را جذب کنید. دستمال یا حوله را روی قسمت لک شده نمالید چون آن را بدتر می‌کنید.
  2. اگر از حوله ظرف‌شویی استفاده می‌کنید، به‌طور مداوم پس از کثیف شدن هر قسمت آن، از جای تمیزش استفاده کنید تا لکه را به فرش پس ندهد.
  3. مقداری از پاک‌کننده غیر استونی لاک ناخن را مستقیماً روی قسمت لک شده بگذارید. با انجام این کار لکه لاک ناخن باید کم‌کم از روی فرش بلند شود.

روش سوم :

بسته به نوع فرشی که در منزل پهن کرده‌اید و اندازه لکه ایجادشده، شاید بخواهید پیش از یافتن روشی برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش چند روش دیگر را امتحان کنید.

  1. شیشه‌پاک‌کن – پس از مشاهده لکه لاک ناخن ایجادشده روی فرش، با دستمال نرم روی آن به‌آرامی ضربه بزنید و تا جایی که می‌شود لکه لاک ناخن را جذب کنید. حال اسفنج یا حوله ظرف‌شویی را به مقداری مایع شیشه‌پاک‌کن آغشته کرده و به‌صورت دایره‌وار روی قسمت لک شده بمالید. سپس آن قسمت را آب بکشید و بگذارید خشک بشود. لکه باید ناپدید شده باشد.
  2. اسپری مو – قسمت لک شده را با مقداری آب مرطوب کنید. حال مقداری اسپری مو را تا ۱۵ بار به‌طور مستقیم روی قسمت لک شده بپاشید. سپس با مسواک دو یا سه بار روی آن قسمت بکشید. این روند را چهار بار تکرار کنید، یا آن‌قدر که لکه لاک ناخن از بین برود.

نکته مهم :

اگر با انجام روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم لکه لاک ناخن از روی فرش پاک نشد، بهتر است فرش را برای شستشو به یک قالیشویی حرفه‌ای بسپارید تا از آسیب به فرش جلوگیری شود؛ زیرا در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای ابزار مناسب برای پاک کردن انواع لکه‌ها به‌ویژه لکه لاک ناخن وجود دارد و کارکنان آن‌ها با روش‌های پاک کردن لکه‌ها به‌خوبی آشنایی دارند.

همواره به یاد داشته باشید که مواد شوینده یا پاک‌کننده لکه را ابتدا در قسمتی از فرش امتحان کنید که چندان جلوی چشم نیستند و در صورت موفق بودن روش، آن را روی قسمت لک شده اجرا کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of