عایق رطوبتی کولر آبی

عایق رطوبتی کولر آبی چیست؟

عایق رطوبتی کولر آبی، نوعی پوشش و محافظ لایه‌ای است که در مدل‌های رولی و لایه ای تهیه و برای جذب رطوبت کولرهای آبی و جلوگیری از نفوذ این رطوبت در دیواره و سقف ساختمان می‌شود. عایق‌ رطوبتی کولر آبی از ترکیباتی مثل پلی استایرن تشکیل شده است، به همین دلیل در برار حرارت و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است

در مناطق گرمسیری که آب و هوای خشک و گرم دارند، از اوخر فصل بهار نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی مثل کولر آبی حس می‌شود، این به این معناست که تقریبا چهار ماه از سال استفاده مداوم از کولر آبی در منازل این مناطق برقرار است. ایجاد رطوبت کولرآبی باعث فرسودگی بافت ساختمان‌های این مناطق و بد شکل شدن نمای بیرونی ساختمان در قسمت جای گیری کولر است. استفاده از عایق رطوبتی کولر آبی تا حد زیادی عوارض ناشی از رطوبت ایجاد شده از این نوع کولر را بر ساختمان کاهش می‌دهد.

 

مزایای استفاده از عایق رطوبتی کولر آبی

از ویژگی‌های بارز عایق رطوبتی کولر آبی می‌توان به ساختار و عملکرد این نوع عایق‌ها اشاره کرد. در این قسمت چند نکته بارز که اهمیت استفاده از این نوع عایق رطوبتی را افزایش می‌دهد، مورد بررسی قرار دادیم.

  • عایق رطوبتی کولر آبی در کنار جذب رطوبت بعنوان یک عایق گرما و حرارت ناشی از تابش نور خورشید بر سطح کولر است. بنابراین کاربرد آنها برای کولر‌هایی که در پشت بام مستقر شده‌اند، اهمیت بالایی دارد.
  • عایق رطوبتی کولر منجر به افزایش طول عمر پوشال کولر است.
  • اسفاده از عایق رطوبتی بر درصد خنک کنندگی کولر تاثیر دارد.
  • در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.
  • این نوع عایق به دلیل وزن کمی که دارد به راحتی قابل حمل بوده و در برابر ورزش باد و طوفان مقاوم است.
  • محافظت از بدنه کولر در برابر بارش باران و تابش مستقیم نور خورشید با عایق رطوبتی کولر آبی امکان پذیر است

از بهترین متخصصین شیراز در اپلیکیشن شیراز سرویس رایگان قیمت بگیرید و از آنها مشاوره بگیرید.

نحوه و اهمیت استفاده از عایق رطوبتی

استقرار مداوم کولر آبی در یک قسمت از ساختمان به دلیل رطوبت ایجاد شده از آب مصرفی کولر باعث نفوذ رطوبت در ساختمان و به اصطلاح عامیانه نم دیدگی یک بخشی از ساختمان می‌شود، برای جلوگیری از این مساله محصولی به نام عایق رطوبتی کولر آبی تهیه شده است. این عایق را در محل اتصال کولر آبی به ساختمان که اصولا دیوار یا کف قرار داده شده و مانع نفوذ رطوبت به ساختمان می‌شود. قبل از جایگذاری این عایق بهتر است، کف کولر را با مواد مخصوص ترمیم کنید.

آشنایی با انواع عایق رطوبتی کولر آبی

انواع عایق رطوبتی کولر آبی، تهیه و در اختیار مشتریان و متقاضیان استفاده از این محصول گذاشته شده است، در این قسمت به آشنایی یک نوع عایق رطوبتی جدید برای کولر‌های آبی می‌پردازیم.

عایق رطوبتی کولر آبی در انواع مختلف تولید و قابل خریداری است. یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین نوع عایق رطوبتی کولر آبی را می‌توان عایق کو پلیمری یا RCI نام برد. عایق رطوبتی RCI در چهار رنگ آبی، کرم، نارنجی و قهوه ای تهیه و توزیع شده است و در داخل بسته بندی این نوع عایق ابزار نصب آن مثل یک جفت دستکش و قلمو تعبیه شده است.

 

نحوه جایگذاری عایق رطوبتی عایق رطوبتی RCI

  • در ابتدا کف کولر را به طور کامل بشویید.
  • اگر با زنگ زدگی یا پوسته پوسته شدن در کف کولر مواجه شدید، ابتدا با یک فرچه کف کولر زنگ زدایی کنید.
  • در تجهیزات عایق رطوبتی RCI جهت محافظت و آب بندی کولر مایع و پودر مخصوص وجود دارد. نیمی از مایع و نیمی از پودر عایق رطوبتی را با هم مخلوط تا یک دست شود.
  • مخلوط به وجود آمده را با استفاده از یک قلم مو مخصوص رنگ کردن بر کف کولر بزنید.
  • محل عایقبندی رطوبتی کولر آبی را قبل از انجام کار تا حد کمی مرطوب کنید.
  • پس از نیم ساعت مقدار بعدی مواد را با هم مخلوط کرده و روی دست اول عایق بندی بکشید.
  • بعد از ۲۴ ساعت از اجرای دست دوم عایق رطوبتی RCI میتوانید از کولر بهره برداری نمایید.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از اجرای ست دوم عایق رطوبتی RCI می‌توانید از کولر استفاده کنید.

 

آیا قصد دارید سرویس و تعمیر کولر آبی انجام بدهید؟

اگر می خواید خدمت سرویس و تعمیر کولر آبی سفارش دهید ابتدا این مطلب را بخوانید

سرویس کولر آبی در شیراز سرویس

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of